Pallkarlarnas återkomst.

    Den här affischen sitter utanför min grabbs dagis. Dagiset ligger i Malmö.

    Affischen uppmanar, som synes, folk att samlas på Mariatorget i Stockholm (sexti mil bort) för att en gång för alla stoppa det djursex som florerar i det svenska samhället.

    Tydligen är detta ideliga liggande med djur ett grasserande problem 2008.

    Jag vill inte vara von oben - alla kamper är säkert värda att föra - men jag kände faktiskt inte till att detta över huvud taget var ett problem.

    Jag hade förstått om det var i det gamla bondesverige. På den tiden när män faktiskt inte fick valla får eftersom risken för artöverskridande kuttrasju var så överhängande. På den tiden när "pallkarl" var ett begrepp i den allmänna vokabulären (det krävdes en pall för att nå upp till kossornas blomma). På den tiden när det faktiskt drevs fler rättsprocesser mot djurälskare än mot häxor.

    Jag betvivlar inte att det penetreras ett och annat sto även i dessa moderna tidevarv. Jag visste bara inte att det skedde i en sån omfattning att man behöver mobilisera en rikskamp mot saken.

Post Title

Pallkarlarnas återkomst.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2008/09/pallkarlarnas-aterkomst.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive