Avdelningen internskämt.

    2006 la vi - Ola Norén, Valle Westesson, Jesper Rönndahl och jag - ner vårt radioprogram Hej domstol! efter tre och ett halvt års sändningar i utrymmet mellan Eric Prydz vs Retarded Funk och Ekot. Ola, Valle och jag skulle göra ett teveprogram och i mitt fall läsa äldre mäns memoarer, Jesper skulle starta upp P3-progammet Pang Prego (med bl.a. Liv Strömquist).

    Vår sista sändning gjordes lajv från f.d. Jericho i Malmö. På scen bl.a. Dan Hylander och Billie the vision and the dancers. Samt en kör.

    Under årens lopp har jag blivit anklagad för att vara lundaspexare så många gånger att jag till slut tänkte: if you can´t beat them - join them. Ärligt talat tror jag få människor mer aktivt har undvikit lundaspexarna än jag, men råkar man nu prata skånska, befinna sej i periferin av en humorvärld och använda ord svårare än "skönt!" så får man tydligen gilla läget.

    Upp på scen alltså en livs levande manskör från Lund. Melodi: Flamma stolt mot dunkla skyar (bl.a. odödliggjord av Jan Hammarlund och Turid med texten "Vi ska bränna erat jävla stjärnbanér" på en indragen gammal LP). Humorn låg i att tre människor retade en fjärde (s.k. mobbning):

    Kalle lämnar Sveriges Radio
    Samma sak gör Ola Norén
    Även Valle lämnar Sveriges Radio
    Dom ska göra teve sen

    Men Jesper – han ska stanna
    Han ska gå i samma spår
    Samma skrivbord! Samma dator!
    Han ska hasa runt i
    samma korridor

    Han ska gå på toaletten
    och gömma sej då och då
    Och dra sej lite lojt i struten
    för att få sin tid att gå

    Han ska stanna! Han ska släpa
    på samma matpaket
    Han ska sitta
    som en zombie
    Han ska stirra in
    i samma grå tapet


    Som prank håller jag det som ett av mitt livs bästa - om det nu hade varit ett prank. Som den konflikträdde jävel man är fick Jesper så klart först läsa texten och tusen gånger på en whiteboard intyga "det är helt okej".

    Nu tyder hursomhelst mycket på att Jesper lämnar Sveriges radio för att göra andra saker och att jag själv kommer tillbaka. En så kallad cirkelbumerangeffekt.

Post Title

Avdelningen internskämt.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2008/10/avdelningen-internskamt.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive