Inbjudan till Handelskammaren.

    Livet är en absurditet, insåg redan Beckett. Ibland landar saker i min mejlbox som förbryllar mej. Jag får pressutskick från Dramaten och jag får (eventuellt) mejl från Marianne Ahrne. Nu har jag - i egenskap av bloggare - fått mejl från Handelskammaren (nåt jag har mycket vaga grepp om vad det är, men som gissningsvis är lika sexigt som det låter):

    Inbjudan till bloggarfrukost

    Bäste bloggare!

    Hur klarade Stockholm IT-kraschen, finanskraschen och den senaste tidens globala lågkonjunktur egentligen? Kan vi lära något av det senaste decenniet som kan hjälpa Stockholm att bli framgångsrikt i nästa?

    Den 14 oktober kl. 9-11 vill Stockholms Handelskammare bjuda in dig till bloggarfrukost där vi diskuterar just detta - var framtidens jobb kommer att finnas och hur Stockholm kan nå framgång i den globala konkurrensen.

    Med oss har vi Annika Billström, tidigare socialdemokratiskt finansborgarråd i Stockholm, Ulf Adelsohn, tidigare landshövding i Stockholm och partiledare för Moderaterna, samt Johan Treschow, ansvarig för ekonomisk analys på Handelskammaren. Ses vi där?

    Vi bjuder på frukost, välkommen!


    Hur mycket jag än gillar gratis mat är svaret på frågan: nej, vi ses inte där. Nog för att den här bloggen på sitt sätt tangerar vad som ska ske på Handelskammaren - jag har ju t.ex. skrivit ett inlägg om Ulf Adelsohns kompisar och ett inlägg om SJ där ju Adelsohn bestämmer och ... nej, där tar det nog slut - men jag är inte särskilt intresserad av hur Stockholm ska hämta sej ur olika finansiella kriser.

    Jag förstår så klart att människan som har tryckt på "send" inte först har läst igenom alla inlägg - eller ens ett enda - på En man med ett skägg och sen tänkt "den här killen verkar vara lämpad att bjuda in till en skriande tråkig floskelparad", men jag kan ändå inte låta bli att fnittra förtjust åt den totala kulturkrock som just uppstod.

    Och man undrar ju vilka andra bloggare som inviterats. Marcus Birro? Niklas Strömstedt? Alex Schulman? Charlie Schulman? Carolina Gynning? Vad är det hela tänkt att leda till?

    Hade jag på nåt mystiskt vis warpats till den här bloggarfrukosten är det endast och allena två frågor som hade surrat i mitt huvud: 1) ser det illa ut om jag lassar på ett flak bacon till? och 2) undrar om Adelsohn fortfarande blir sur om man påminner honom om bastkjolen?

    (Bilden är den första som dök upp när jag bildgooglade "handelskammaren".)

Post Title

Inbjudan till Handelskammaren.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2009/10/inbjudan-till-handelskammaren.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive