Så var det med det lilla helgonet 2.0: vers 3.

    Kupletten i Karl Gerhards anda - för att inte säga efter KG:s modell - fortsätter och fortsätter. Det tillhör genren att den aldrig tar slut. Det tillhör också genren att vara försmädlig - dock på ett finurligt vis. Finurligt blir det automatiskt genom att det rimmar.

    Kamratposten vill ha en ansvarsfull boss
    som lär våra barn att bete sig som oss
    De tror sig förlora friskhetens färg
    om bossen beter sig som Tommy Körberg

    För kanske han på KP:s pysselsidor snart förmedlar
    små knep som man kan göra med sugrör och med sedlar
    På teveinspelning kan repliken ha spritts:
    ”Nu ska vi jävlar bli wild mina kids!”

    Och kanske kan man inte vara star på Barnkanalen
    om man tar in pulver via Polen och analen
    Kanhända på offentlig toalett han gör reträtt
    Så var det med det lilla helgonet


    TILLÄGG: Lite oväntat blev denna gamla nyhet på nytt löpsedelsstoff samma dag jag tryckt på "publicera inlägg". Personen det handlar om har i samma veva gått ut med ett blogginlägg där han berättar sin version av förloppet. Jag vill understryka att min avsikt är att kommentera skeendet i stort, inte peka ut. Väl medveten om att skämtet ändå blir på hans bekostnad hoppas jag att kupletten ändå nånstans kan stå på egna ben.

Post Title

Så var det med det lilla helgonet 2.0: vers 3.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2011/05/sa-var-det-med-det-lilla-helgonet-20_08.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive