Så var det med det lilla helgonet 2.0: vers 2.

    Jag har, som tidigare redogjorts för, haft mage att ställa mig i en källare inför Malmöhipsters och framföra en rykande färsk kuplett. Eftersom det är rejäla textsjok kastar jag ut dem pö om pö. (Det blir för övrigt de sista inläggen på den här bloggadressen. En man med ett skägg flyttar på sig men fortsätter att hålla er ouppdaterade om världen just nu.)

    Ja, ni har väl fattat grejen? Modellen för visan är plankad från Karl Gerhard. Melodin är Gerhards egen "Så var det med det lilla helgonet", i sin tur skriven på melodi "Johan på Snippen". Till genrekonventionen tillhör nödrim och spydigheter.

    På Röda korset jobbar folk ideellt
    mot nöden och döden, elände och svält
    Små tanter de skänker det lilla de har
    och virkar nån grytlapp till nån basar

    Men i ledningén satt en som hette af Donn-er
    och lånade för egen del från Röda Korsets fon-der
    Han lånade lite – och låna' än en gång
    Sen satt han där och lånade månaden lång

    Visst vill han stoppa munsbitar i hungrande små huvven
    Men först vill af Donner lackera om SUV:en
    ”Svält ni så länge mens jag äter mig mätt!”
    Så var det med det lilla helgonet

Post Title

Så var det med det lilla helgonet 2.0: vers 2.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2011/05/sa-var-det-med-det-lilla-helgonet-20_07.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive