Rapport från en föreställning: en kuplett.

    Är inte den som recenserar mina egna insatser, varken på scen eller nån annanstans (jfr Sven-Bertils sorg över att inte längre vara en god älskare). "Hej livet (och döden)!" spelades fyra gånger förra veckan, och många av numren var roliga.

    Mest nytänkande var nog det Westesson-signerade numret om dom två obsyra malmökändisarna Tony Kaplan (världens sämste nöjesjournalist, skriver i Kvällsposten) och Britt Bass (Sven Tumbas och Lasse Holmqvists ex, Kaplans nuvarande).

    Roligast att göra var Rat Pack-numret "Minnenas boulevard", där vi gick igenom vårt åttital: stora politiska händelser (Valle), teveprogram (jag) och hur man en gång fastnade med snoppen i blixtlåset (Ola - obs! påhittat!)

    Men störst personligt ögonblick var att få gå ut och möta publiken, sjungande till struttigt Jules Sylvain-plock på piano, om olika halvaktuella fenomen - dvs sjunga en Kuplett.

    Numret inleddes med några foton på storbildsduk som visar hur mina scenkollegor sitter på mej när jag ber att få sjunga en kuplett. Sen kom själva sången.

    Melodin är den gamla trettitalsschlagern "Nu ska vi opp, opp, opp". Texten, för den som undrar, lyder:

    Mina kollegor har bönat och bett
    tjatat och insisterat
    på att jag ska sjunga en liten kuplett
    som jag själv formulerat
    Skriva kupletter det kräver dock stil!
    Och själv är jag helt debil

    Ja, jag är dum, dum, dum
    dum som ett soffbord i ett vardagrum, rum, rum
    Dum, dum, dum
    dum som en lutfisk i akvarium, jum, jum
    Nya Filmkrönikan e
    en själslig utmaning för mej att se, se, se
    och så e'
    Hans Wiklunds "krönikor" i Café, fé, fé

    Jag tror att Arn är på sant
    liksom Wallander och Pellefant
    och att irländsk maltwhisky
    faktiskt är intressant

    Jag är stupid, pid, pid
    En gibbon på zoo gjorde mamma gravid, vid, vid
    Dum, dum,
    så dum att jag tror att Kay Pollack har hajat ett hum, hum, hum

Post Title

Rapport från en föreställning: en kuplett.


Post URL

https://aciksexygirls.blogspot.com/2007/11/rapport-fran-en-forestallning-en.html


Visit Acik Sexy Girls for Daily Updated Wedding Dresses Collection

Popular Posts

My Blog List

Blog Archive